Spændende lag på abstrakte malerier

10. september 2020

At male abstrakte malerier er meget mere end blot at flytte rundt på nogle farver med en pensel eller en spartel.

Det, der gør det spændende, at gå på opdagelse i et abstrakt maleri er lagene. Jo flere lag des bedre og meget mere dybde.

Du kan skabe utrolig mange spændende lag på en masse forskellige måder.

I min maleklub lærer jeg dig alle mine tips og tricks og inspirerer dig på en masse forskellige måder.

Hver måned disker jeg op med nye malekurser, male teknikvideoer, så efterhånden ligger der rigtig meget spændende videomateriale at gå ombord i. Og du kan være med uanset om du blot drømmer om at komme igang med at male abstrakte malerier eller har mange i mange år.

I september måned diskede jeg op med disse malekurser:

🖌️ Mal med strukturtapet:

En video hvor jeg inspirerer dig til at trykke med strukturtapet i malingen og lave monoprint (gentryk).

Strukturtapet fås i alle mulige former og du behøver ikke gå ud og investere i dyre domme.

Spørg din lokale farvehandler om ikke han/hun har nogle gamle tapetbøger som du må få. Der er mange sjove stykker tapet i sådan en bog og tapetet kan bruges til meget mere end at trykke med. Du kan f.eks. også lave en masse skønne collager m.v.

Jeg viser dig hvordan du kan lege med strukturtapet på dit abstrakte maleri.

Varighed: 2:45

🖌️ Mal med øvrige materialer:

I maleklubben ligger der bla. en video om at male med hjemmet's materialer.

Og nu følger der endnu en video til den kategori. I videoen der hedder "Øvrige materialer" har jeg fundet endnu flere sjove materialer frem: bølgepap, bobleplast, strukturtapet, malertape, en massagebold og noget så simpelt som krøllet hvidt papir.

Der er virkelig mange ting, der stort set gratis, kan lave det skønneste "dims og gøgl" på dit abstrakte maleri. Dims der gør, at dit abstrakte maleri bliver spændende at gå på opdagelse i, hvis du mellem lagene dimser ved at trykke, tegne m.v.

Jeg kan kun opfordre dig til at lege med hvad du kan finde. Næsten alt kan bruges og det er det, der er med til også at gøre det sjovt at male abstrakt.

Inde i maleklubben kan du se hvordan jeg gør.

Varighed: 19:07

🖌️ Maleriet "Gule fingre" bliver til:

Du ser hvordan mit maleri "Gule fingre" bliver til fra start til slut med forklaringer på hvad jeg gør og hvorfor. Videoen er i 2 dele og 1. del ligger klar i maleklubben netop nu.

Jeg vil gætte på, at omkring 80% af tiden maler jeg med fingrene/hænderne og det er noget af det sjoveste jeg længe har prøvet.

Jeg kan KUN opfordre dig til ind imellem at smide penslerne og spartlerne og bruge fingrene/hænderne. Jeg har det meste af tiden handsker på for selvfølgelig sviner det mere, men det er en super god øvelse i at lære at give slip og bare lege med malingen.

Perfektionisme og det at male ekspressionistisk går bare ikke heeelt hånd i hånd, så øv dig i at male med fingrene/hænderne.

Dét kan virkelig noget - både på lærredet men også mentalt! 🙂

Varighed: 34:01

Spændende lag på abstrakte malerier

I blogindlæggene får du tips og inspiration til hvad du kan/skal/bør gøre på dine abstrakte malerier.

Inde i maleklubben Onlinekunstskolen får du videoteknikker med tips, tricks, inspiration til hvordan du maler abstrakt.