Hvad kan æggeskaller på et abstrakt maleri?

11. september 2023

Gem dine æggeskaller.

Hvorfor?

Fordi de kan skabe nogle super fede effekter på dine abstrakte malerier. De kan lidt af det samme som stencils.

Personligt elsker jeg at lege med alle mulige og umulige sager på mine malerier. Lege med lagene, ha´det sjovt, bygge maleriet op bid for bid. Få folk til at undre...."hvordan har hun mon lavet de effekter?".

Ved du hvad - det vil jeg gerne fortælle om (men allerhelst vil jeg gerne vise dig hvordan), som er det jeg i denne måned viser medlemmerne i min online maleskole www.onlinekunstskolen.dk 🤩

De får disse videoer i denne måned:

Leg med æggeskaller

I en af de nyeste videoer viser jeg hvordan du helt præcis kan skabe effekter med æggeskaller. Jeg viser maleriet lag for lag.

Jeg viser også hvordan du kan skabe fine transparente tryk ved hjælp af tørpastel og en tandbørste 🤩

Et mega fedt trick, hvis jeg selv skal sige det (og da jeg har vist det tidligere i maleskolen og fået tilbagemeldinger på, at medlemmerne også synes det er ret så fedt, så ved jeg, at jeg ikke er den eneste) 😊

Stencils tryk kan godt hurtigt blive ret markante og meget synlige, men med dette trick kan du altså også lave et transparent tryk.

Titanium hvid vs. buff titanium

Hvad sker der, når du blander med titanium hvid og hvordan bliver farverne hvis du i stedet blander med buff titanium?

I en anden af de nye videoer viser jeg 2 mindre malerier blive til samtidig.

Eneste forskel er, at på det ene maleri blandes farverne med titanium hvid og på det andet blandes præcis de samme farver med buff titanium.

Det ene bliver varmt og det andet mere kølig i farverne. På den måde kan man skabe en kæmpe farvepalet, kun ved hjælp af få farver 😍

Hvad får de mere i denne måned?

Udover de 2 videoer, som nu kan se i maleklubben på www.onlinekunstskolen.dk, så får medlemmerne også LIVE maleundervisning i denne måned.

Disse LIVE maleundervisnings aftener, kan strække sig over 1, 2, 3, 4... aftener. Jeg maler nemlig på maleriet til det kan erklæres for færdigt.

Som medlem kan man stille spørgsmål undervejs, få vist teknikker, være med til at præge maleriet m.v. 😃

Vores LIVE undervisning foregår i medlemmerne´s Facebook gruppe (de kan altid ses på replay i Facebook gruppen eller i maleskolen).

Synes du medlemsklubben lyder som dit to-go-sted (og fordi du gerne vil rykke dig på dine abstrakte malerier), så kom med.

/Bettina