05. april 2020

Det er ikke altid, at inspirationen er over en når man lige står og gerne vil male et nyt maleri.

Der er heldigvis mange måder og steder at finde inspirationen på - den ene måde er, at finde inspirationen i sine helt egne værker.

Har du Photoshop, så kan du lege med farverne og se hvad der virker og ikke virker inden du bagefter maler ideerne fra Photoshop.

Har du ikke Photoshop, skal du ikke fortvivle.

Hvis ikke du har Photoshop, skal du ikke fortvivle, så gør du i stedet sådan:

Køb et par pas-partout rammer i forskellige størrelser (de kan købes løse på nettet eller du kan købe et par billige rammer incl. pas-partout rammer i f.eks. Ikea eller Søstrene Grene).

Det du gør er, at du tager et af dine færdige værker og så lægger du pas-partout rammen på og flytter den rundt, indtil du finder et fedt udsnit på maleriet, som kunne blive til et nyt spændende maleri:

Find inspiration til nye malerier DEL 1

Her ses udsnittet tæt på, som jeg nu kan vælge at printe ud på en farveprinter og male op på et nye lærred - stort eller lille.

Hæng det op på væggen (med f.eks. malertape), hvis du vil male udsnittet op på et stort maleri eller læg det ved siden af, hvis du vil male på et lille lærred (eller hvordan du nu plejer at male).